ברכונים לבר מצווה

בר מצווה הוא אירוע מיוחד שעובר כל נער יהודי ובו הוא עובר מילדות לבגרות. האירוע כיום נחגג ברוב פאר והדר באולם אירועים מפואר ולאורחי האירוע נהוג לתת שי למזכרת מהאירוע, דוגמת ספרון תהילים עם הקדשה, שקיות דרז'ה או ברכונים לבר מצווה.

ברכונים לבר מצווה

אחד האירועים החשובים ביותר לכל יהודי הוא ללא ספק אירוע בר המצווה שלו, בו חוגגים את מעברו מילדות לבגרות.

את אירוע בר המצווה נהוג לחגוג במסעדה מפוארת, בבית מרווח עם קייטרינג או באולם אירועים מפואר, הכל בהתאם לרצון המשפחה, יכולותיה וסגנונה.

האורחים המוזמנים לאירוע בר מצווה מורכבים לרוב מבני משפחה קרובים וקרובים פחות, מחברים של ההורים ומחבריו של נער בר המצווה כמובן.

האורחים באירוע בר מצווה מביאים כמובן מתנות לחתן השמחה אך בשנים האחרונות גם אירוע בר מצווה הפך להיות אירוע בו חשוב להעניק מזכרת לאורחים כך שיזכרו את האירוע לשנים רבות לעתיד וגם שייהנו משי צנוע על הגעתם לחגוג את האירוע המשמח.

בין המתנות הבולטות בשנים האחרונות בתחום של מזכרות לאירועים ניתן למנות את אלו של ספרי תהילים עם הקדשה, נרתיקי תפילין, שקיות דרז'ה, כיפות עם הקדשה ואלו שצברו תאוצה בפופולאריות בעת האחרונה – ברכונים לבר מצווה.

מהם ברכונים לבר מצווה?

ברכונים לבר מצווה הם ספרי ברכות או תפילות קטנים הכוללים את ציון האירוע הנחגג (שם נער בר המצווה, תאריך האירוע ולעתים גם המקום בו נחגג וכדומה) בתוספת של ברכה אישית כלשהי שנבחרת על ידי הנער או משפחתו במטרה שמקבלים ישתמשו בהם במשך שנים רבות וכך גם יזכרו את האירוע עצמו.

ממה מורכבים ברכונים?

ברכונים לבר מצווה מבוססים לרוב על נייר כרומו המתקפל ל 3-4 חלקים (בד"כ בצורה של אקורדיון) ומאפשרים נשיאה קלה לכל מקום. מודפסות עליהם בדרך כלל תפילות ובקשות כגון ברכת המזון.

איזה סוגי ברכונים לבר מצווה מקובלים?

יש מגוון סוגי ברכונים שנהוג להעניק כמזכרת באירוע בר מצווה אך הפופולאריים שבהם כוללים את ברכת המזון בפורמטים שונים, תפילת הדרך, זמירות שבת ועוד. חשוב להתאים כל ברכון לקהל היעד של האירוע ואם מדובר באורחים דתיים ושומרי מסורת בעיקר אז חשוב להעניק להם ברכות יומיומיות חשובות וכדומה.

אין כל ספק כי ברכונים לבר מצווה הם מזכרת מהאירוע שהיא יותר מסתם מזכרת לשימוש חד פעמי וכדי לצאת בהרגשת נתינה אלא זאת נתינה אמתית של מתנה קדושה ושימושית לאורך זמן וסביר להניח כי כל מי שיקבל אותה ישמור את הברכון צמוד אליו לשימוש חוזר לאורך זמן רב.

כתיבת תגובה